středa 7. prosince 2011

Není li tu ta, kterou mám rád...

Nedávno jsme si v autobuse znovu pouštěl nádhernou českou adaptaci amerického muzikálu Divotvorný hrnec. Pod touto adaptací je podepsáno duo Voskovec a Werich. Tito dva pánové dokázali ještě v roce 1948 do této adaptace dostat věci... Bohužel tento muzikál byl poslední věc, na které autorské duo Voskovec & Werich spolupracovali před Voskovcovou emigrací.

Celý muzikál je zpracován opravdu neskutečně skvěle. A vděčí za to právě skvělému zpracování a hvězdnému obsazení. Navíc se podařilo převést původně irské reálie do českých. Moc se mi líbí právě záměna Irského skřítka za českého vodníka. 
Děj se má asi takto. Do Ameriky přijíždí český emigrant se svou dcerou. Má plán na zbohatnutí a ten plán spočívá v tom, že na svém pozemku ve Štědré dolině zakope zlato. Jenže to zlato je kradené a patří právě vodníkovi Čochtanovi. Navíc se vše mírně zkomplikuje díky jistému senátorovi, který na Štědrou dolinu dostal zálusk... DOPORUČUJI SLYŠET.
Bohužel se mi nepodařilo najít nikde žádný obrazový záznam, ale zvukový záznam na netu existuje. Takže tady je rozhovor Čochtana s Káčou a o kus níže najde text písničky, která dala název tomuto příspěvku.








Na poplach mi v hrudi zvoní
jen proto že vy jste tu
Není-li tu ta, kterou má tak rád,
tak mám rád tu, která je tu

Na komety žhavém chvostu
ve sladké hořím muce
Líbat nelze-li líbeznou tu ruku,
tak líbám ruku při ruce

Jak motýl v letu
od květu ke květu
já přelétám z retu k retu
Není-li tu ta, kterou má tak rád
Tak mám rád tu, která je tu

Když potkám plavou, zblednu
Oči po černé zvednu
Od zrzavé se nehnu
a podlehnu
Štíhlé a sošné vítám
Oblé však nezamítám
Všem tvarům možnost skýtám
V tom lítám

Na poplach mi srdce zvoní
Zvoní jako popelář
Laskat nelze-li laskavou tu tvář
Laská tvář, jíž jsem tváří v tvář

Jediná je láska moje
Ať si si je, kde si je
Když není na dosah její hebká šíje
šije se mnou jiná šíje
Pro Káču já pláču
Za Zuzanou skáču
a dívčí jména si pletu
Není-li tu ta, kterou má tak rád
tak mám rád tu, která je tu 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Blog je mrtev

 P o několika marných pokusech oživit toto místo, si i Google všiml. že sem skoro nikdo nechodí a že zde není nový obsah. A tak to přiznávám...