pondělí 5. května 2014

Hunger Games - Hladové hry

Nějakou náhodou jsem shlédl první dva dosud natočené díly Hunger Games. Tyto filmy vycházejí z knižní předlohy americké spisovatelky Suzanne Collinsové. Filmy jsem již ohodnotil na CSFD. |Nebudu se zabývat dějem - jen popíši, jak na mne vše působilo.
První díl mne zaujal tak průměrně. Nejhorší na něm je krev. Krev dětí. Jako otec 4 dětí jsem poněkud útlocitný, pokud jde o umírání dětí ve filmech. To je totiž věc, ze které mám strach - že mi kterékoliv dítě umře. Nemocí, či násilím - obojí je hrozné. Druhý díl mi přišel už lepší. Už jen díky tomu, že zde děti neumíraly. Ale byl i celkově propracovanější a jednotlivé postavy se konečně začaly trochu vyostřovat a dokreslovat.
Shlédnutí filmů mne inspirovalo k přečtení knižní předlohy. A dnes jsem jedním dechem dočetl třetí díl. Ten zatím není v distribuci, ač zfilmován již je a bude mít dva díly. Ale vraťme se ke knihám. Znovu se mi potvrdila stará pravda, že knihy jsou lepší jak film. Kniha je poutavá hned od začátku a čte se opravdu jedním dechem. První díl, kde se seznamujeme s postavami je strhující a ukazuje že smrt na papíře je prostě méně jak smrt na plátně. Navíc ukazuje, že i přes bezprostřední hrozbu smrti, si lze zachovat lidství a i určitou nevinnost. Druhý díl je šokující a ukazuje, že když je špatně, může být ještě hůře. A vše je zase v rukou hlavních hrdinů a hlavně v jejich srdcích. A i v takovýchto podmínkách lze zůstat člověkem. Poslední díl přinese očekávané rozuzlení. Ano, je předvídatelné, jak dopadne souboj dobra se zlem. Tenhle díl však přináší boj na více rovinách a hlavní představitelka musí vybojovat ten nejtěžší souboj...
Asi to nejsou knihy, které si přečtu znovu. Přinesly mi týden celkem zajímavé četby a zamyšlení. Ale doporučuji je všem. A asi je jedno, jestli napřed knihu nebo film. Obojí má něco do sebe.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Blog je mrtev

 P o několika marných pokusech oživit toto místo, si i Google všiml. že sem skoro nikdo nechodí a že zde není nový obsah. A tak to přiznávám...