sobota 9. dubna 2016

Další přehled četby

Po smrti našeho kocoura jsem se ocitl trochu v nepříjemných stavech. Nebylo to jen kocourem, ale celkovou situací, ale o tom někde jinde. A tak jsem četl co to šlo. Informace raději schovám do vnitřku článku. Přečtených knih je 15


Začnu sérií Kočičí krimi od americké spisovatelky Lilian Jackson Braunové. Hlavním představitelem je novinář Jim Qwillernan a jeho dvě siamské kočky Koko a Yum Yum. I když na počátku neměl Jim
ani jednu kočku. Ke kocourovi, který se vlastně jmenuje Kao K'o-Kung, přišel hned v prvním díle a hned spolu vyřešili vraždu... Knihy mají cca 200 stran a čtou se lehce a s radostí. A díky Felixi, začal jsem je číst kvůli tobě. Takže jen seznam prvních devíti dílů, které jsem již přečetl
Kočka, která uměla číst pozpátku
Kočka, která znala Shakespeara
Kočka, která čichala lepidlo
Kočka, která si potrpěla na rtěnku

Další knihou je detektivka od známého českého psychiatra Jana Cimického. Jedná se o detektviní příběh Ve stínu draka, která letos vyšla poprvé. Po nálezu mrtvoly ve Vltavě se rozjede obvyklé pátrání pražské mordparty okolo majora Hladíka. Shodou okolností je u nich na návštěvě soudce Ding z číny. Všechny známe z ostatních knih Jana Cimického. A pátrání po vrahovi je zavede až do daleké země draka. Bohužel Jan Cimický se v této knize rozepsal až skoro moc a tak jsem knihu přečetl jen s velkým přemáháním.

Pokračovat budu  dvěma knihami Jaroslava Velinského alias Kapitána Kida. Znovu se zde setkáváme s Otou Finkem soustružníkem a amatérským detektivem. První z nich Studená sprcha začíná nálezem mrtvého těla v koupelně jedné krásné gejši. A Ota jako správný gentleman chce této krásné ženě pomoci. Zato Země Thugů začne vyklízením Pragokovu a určitou chandrou. Potom je partou chlapců nalezena mrtvola nejvzornějšího chlapce z okolí. A aby byl nalezen vrah, dostane Ota neskutečné pravomoci...

Trochu pro odlehčení a s touhou po humoru jsem se dostal k další knize. A Milostné rošády od Roalda Dahla to splnila. V knize najdeme čtyři povídky na téma milostných dobrodružství. Ve dvou z nich se setkáme se strýčkem Oswaldem, kterému je zasvěcena ještě jedna kniha tohoto spisopvatele, kterou mám připravenou k dalšímu čtení. Jedna povídka je o tom, jak taky může dopadnout touha po manželce svého souseda a poslední popisuje jak taky může dopadnout věčná láska.

Mimo jiné jsem zabloudil i do oblasti severské krimi a tak jsem přečetl knihu Hypnotizér od Larse Keplera. Po dlouhé době trochu normální kniha pocházející ze severu. I tak mám pocio, že všichni seveřani jsou tak nějak úchylní a náchylní k různým způsobům týrání dětí a žen. Ael jak jsme měl pocit, že Nesba už nikdy číst nebudu, Keplera ještě zkusím.

Poslední zde uvedenou knihou je Jídlo s.r.o. od Romana Vaňka. Je to velká obrazová kniha, kde se dozvíme několik zajímavostí o výrobě několika běžných potravin.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Blog je mrtev

 P o několika marných pokusech oživit toto místo, si i Google všiml. že sem skoro nikdo nechodí a že zde není nový obsah. A tak to přiznávám...