pondělí 23. května 2016

co jiného, četba

Vždycky jsme četl hodně, ale v poslední době je toho ještě více.
Knížky americké spisovatelky Lillian Jackson Braunové a Siamských kočkách spisovatele Qwillermana se čtou jedním dechem a skoro samy, takže je zde jen vyjmenuji.
Kočka, která pohnula horou
Kočka, která se znala s kardinálem
Kočka, která žila na vysoké noze
Kočka, která mluvila s duchy
Kočka, která si hrála na pošťáka

Shodou nějakých okolností jsem se dostal ke krásné knížce zpěváka a herce Josefa Laufera -  Roura od kamen a jiné povídky. Byls jsem velmi mile překvapen jaké to bylo milé a příjemné čtení

Další zajímavou a velmi praštěnou knihou jsou Magoři od amerického novináře a spisovatele Dava Barryho. Příběh dvou obyčejných lidí - magorů, kteří se mají v lásce jako... a kde jeden trapas a nedorozumění vede k dalšímu...

Spisovatele C.D.Payna známe jako autora série Mládí v hajzlu. Mimo to napsal také několik jiných knih a Nestydaté plavky jsou jednou z nich. Vypráví příběh o mladém muži, který čekal peníze a místo toho dostal na starosti podnik na výrobu nadměrných plavek. Kniha je plná humoru a ironie a je to krásné oddychové čtení

James Hadley Chase je klasik americké detektivní školy. Chytit tygra za ocas je název knihy a taky popis jisté nebezpečné situace - co se asi tak stane, když chytíte pravého tygra za ocas... ale v této knize nejde o tygra. Hlavním hrdinou je jistý slaměný vdovec, který si rozhodne trochu si vyhodit z kopýtka a tím se dostane do víru událostí, které...

V minulém přehledu jsem psal o jedné knize Roalda Dahla. Tady jsou další dvě. Hon na lišku mne však docela zklamal. Málo humoru mnoho pravdy o lidstvu a jeho sebezničujících schopnostech.
To Můj strýček Oswald je kniha z jiného těsta. znovu zde potkáme milovníka nad všechny - strýčka Oswalda. A poznáme jeho další milostné eskapády

Vojtěcha Steklače znám jako spisovatele a autora knih o Boříkovi a jeho kamarádech, Tyto knihy jsem hltal jako chlapec sotva náctiletý. A tak když jsem narazil na jeho knihy pro dospělé, neodolal jsem a musel je přečíst. První dvě jsou jedna - v roce 1984 vyšla kniha Sedmé oddělení , kde se seznámime s Poručíkem Vaněm. Ten případy řeší s humorem a psychologií.  V roce 2006 vyšlo Jak se vraždí v Česku , kde najdeme první 3 případy ze 4 z předchozí knihy s mírnou úpravou. Samozřejmě jsem knihy četl obráceně, než jak vyšly
Poslední je kniha Veřejný nepřítel. Lepší popis najdete v odkazu. Jen je to kniha, která člověka krom pobavení i poučí a překvapivě ho donutí i přemýšlet.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Blog je mrtev

 P o několika marných pokusech oživit toto místo, si i Google všiml. že sem skoro nikdo nechodí a že zde není nový obsah. A tak to přiznávám...