neděle 20. května 2018

Hastrman

V poslední době se mi daří dostávat se do kina častěji než bývalo zvykem. Tentokrát to byl český film, Hastrman. Byl natočen podle stejnojmenné předlohy Miloše Urbana a je to filmově režijní prvotina Ondřeje Havelky.

Díky filmu jsem se dostal i ke knize - mám ji na seznamu k přečtení již dost dlouho. Jenže tenkrát jsem se přeUrbanoval a tak na ni nedošlo. Na Urbana musí mít člověk naladíno, aby se dal číst. A já se tentokrát naladil filmem podle této knihy. Jsou tu rozdíly, ale po dlouhé době můžu říct, že nejsou filmu na škodu.
Kniha je dvoudílná, oba díly se odehrávají v různém čase a jsou spojeny jednou osobou. První 4/7 knihy jsou skvělé a zasloužily by si 100%. Jazyk kterým jsou napsány a příběh je perfektní. Podle této části byl natočen film.
Zbytek knihy už kulhá za tím začátkem. Je sice poněkud realističtější, ale ta ekologická linka... navíc se nemohu zbavit určité myšlenkové podobnosti se Sedmikostelím...
Proto je logické, že si Ondřej Havelka vybral ke zfilmovávání onu první část. Film se v základu drží linky knihy, je rozdělen podle ročních období. Postavy jsou prokreslené skvěle a herecké obsazení dokonalé. Karel Dobrý je vynikající představitel Hastrmana a Simona Zmrzlá jako Katynka je dokonalá. Pravda, v knize je blond, ale to vůbec nevadí.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Blog je mrtev

 P o několika marných pokusech oživit toto místo, si i Google všiml. že sem skoro nikdo nechodí a že zde není nový obsah. A tak to přiznávám...