středa 23. ledna 2019

o anonymech

Pro mne je tohle téma docela těžké na zpracování. V aktuální době sice neřeším nic, co by se mne týkalo, ale... Již jsem se s anonymem potkal. A již jsme ho i napsal...
Začněme definicí - co je to anonym? Podle Wikipedie Anonym, může mít několik významů:
  • Anonym (umění) – umělecké dílo, jehož autor je neznámý.
  • Anonym (dílo) – vědecké pojednání, spis apod., jehož autor je neznámý.
  • Anonym může označovat dopis, zprávu atp., jejichž původce (autor) chce zůstat neznámý, v anonymitě.
Pro potřeby tohoto příspěvku, budiž myšlena poslední definice...

A abych začal sebereflexí, tak já sám jsem kdysi anonym napsal. Bylo to anonymní vyznání lásky. Neměl jsem odvahu se k tomu přiznat. Stejně chodila s mým spolužákem... Pamatuji si, že jsem tenkrát napsal Anonym, který by splnil i kritéria umělecká... A viděl jsem, jak se tvářila, když ho četla... Myslím si, že se jí líbil. Aspoň si ten úsměv pamatuji dodnes.
Anonymy však většinou nejsou vyznání lásky. Většinou se snaží na něco upozornit nebo dokonce ublížit... A těch co ubližují je víc než moc.
Osobně jsem kdysi dostal anonym, který měl být varováním - bohužel pro pisatele, mne varoval před něčím o čem jsem věděl... snaha uškodit, tak vyšla vniveč. A doufám že to pisatel čte, aby mu došlo, že narazil.
Jeden můj známý se stal nedávno terčem anonymu vyhrožujících. Tohle je bohužel problém. Dokonce kvůli tomu skončil na výslechu u policie. Nechci zde rozvádět o co šlo, ale měl štěstí na vyšetřovatelku. Věřila mu a omluvila se, že to musela řešit.
Znám zprostředkovaně případ, kdy anonymní udání stálo i za uvězněním - tady šlo o zlodějinu. A tady asi anonym, byl na místě... ale stejně... Anonym
Je fakt, že jsem kdysi uvažoval o tom, na někoho něco říci. A jedinou volbou byl anonym, protože pomstychtivost daného člověka byla pověstná a já se prostě bál. Tady naštěstí nešlo o nic až tak dramatického a onomu člověku se to samo vrátilo i s úroky. Myslím, že kdyby šlo problémy, které by byly nebezpečné a ohrožovaly bezpečnost a zdraví lidí, tak bych asi anonym napsal. Ve snaze chránit sebe před případnou pomstou.
Stejně beru anonym za něco, co by se nemělo dít.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Blog je mrtev

 P o několika marných pokusech oživit toto místo, si i Google všiml. že sem skoro nikdo nechodí a že zde není nový obsah. A tak to přiznávám...