sobota 19. listopadu 2011

Nepříjemná zkušenost

Ač jsem slíbil, že si nebudu stěžovat, bohužel, teď není možno jinak. Včera večer při posledním kole jsem zažil mírný otřes. Vezl jsem jedinou cestující a tak jsme si povídali... A jak jsem si tak povídali, dozvěděl jsem se, že dělá na dispečinku 112. A tak jsme probírali tím co nejčastěji řeší... Když... při příjezdu k jednomu kruháku v takové malé prohlubní, kterou tam silnice tvoří, jsem spatřil jen díky světlům protijedoucích vozidel na mé straně chodkyni v červené bundě. A tak jsem mezi řečí říkal  té cestující: "Vidíte ji?"

A ona: "Koho?"
"Toho chodce," odpověděl jsem zhruba v okamžiku, kdy jsme chodkyni již míjeli.
"No, viděla jsme ji na poslední chvíli," odpověděla cestující.
Po této epizodce jsme se svěřil s vlastní, horší, zkušeností, kterou mám. V té době jsem řídil autobus asi půl roku. Bylo to v půlce října, tma jako v pytli, podzimním listím a ranním vlhkem poslintaná silnice v lese. A v tom lese po mé straně stejným směrem šla chodkyně v tmavě červené bundě. Viděl jsem ji maximálně 2 vteřiny předem. Zastavil jsem v okamžiku kdy ona udělal krok stranou do silnice a tak jsem do ní i žďuchnul. Jak se později ukázalo byla velmi podnapilá. Nic jsem jí neudělal, přesto ji odvezla Záchranka. Díky její podnapilosti jsem z toho nakonec vyvázl. Ale nebyla to příjemná zkušenost...
Včera večer ještě na té samé lince jsme něco podobného mohl zažít znovu. A hned dvakrát. Poprvé, jak jsem psal výše, Podruhé asi o dvacet minut později na dlouhé rovince poblíž městečka. Z jedné strany fotbalové hřiště, z druhé pole. Po této silnici šla po levé straně mladá dívka oblečená skoro celá v černém. Jen na punčochách měla červené proužky... Navíc jsme se chvilku po tom co jsme se sní minul s osobním autem, a tak jsem kouknul do zpětného zrcátka a co jsme viděl. Brzdová světla v jejich světle onu dívku sedící na krajnici... Zastavil jsem, pustil varovky a kousek couvl. Vyběhli jsme s tou cestující ven a zjistili stav. Sražená chodkyně už vstala. Nic se jí nestalo srazilo ji jen zrcátko, záchranku přivolat nechtěla. Ještě nám vynadala, že jí zdržujeme... Tak jsem jí vynadal, že by měla mít na sobě něco, v čem by byla lépe vidět. A ona na to, že přece šla po správné straně silnice...
Na to netřeba dalšího komentáře. Byla to kráva. Bohužel nejen krávy nejsou na sinici vidět. Proto si prosím všichni chodci uvědomte, že stačí i reflexní kousek a jste vidět i na desetkrát delší vzdálenost. Mi řidiči máme pak více času se vám vyhnout... děkuji
Zde je dobré video, které vám ukáže proč.

1 komentář:

  1. No říct mi člověk, kterýmu běžím na pomoc, když ho srazilo auto protože byl celý v černém a nebyl vidět, že šel po správné straně takže co jako, tak nasednu do autobusu a přejedu ho. ;D

    Sama sice aktivní řidič nejsem, ale když jedeme s přítelem a vidím (nebo spíš nevidím), v čem lidi v noci chodí, nestačím se divit... polici by snad tyhle srážky měla kvalifikovat jako pokus o sebevraždu...

    OdpovědětVymazat

Blog je mrtev

 P o několika marných pokusech oživit toto místo, si i Google všiml. že sem skoro nikdo nechodí a že zde není nový obsah. A tak to přiznávám...