čtvrtek 17. července 2014

Pár postřehů z focení Prahy v noci

Je to už něco přes měsíc, co jsem byl s jednou známou fotit Prahu při západu slunce a v noci. Dlouho jsme zvažoval, zda se s fotkami pochlubit a nakonec se s nimi tedy chlubím. Nedopadly totiž moc dobře. Projevilo se hned několik nedostatků na straně fotografa, které výsledky podstatně zhoršily.Prvním nedostatkem je nedostatečná znalost nastavení fotoaparátu a zapomínání na manuální změny. Nebudu to déle rozvádět, ale jeden příklad za všechny - aparát v noci hůře ostří na automatiku. To je prostě dáno nedostatkem světla. Proto je vhodné automatiku vypnout a ostřit ručně. No a když zapomenete... Zaostříte jednou a potom nepřeostříte... co dál dodat.
Dalším nedostatkem je, že je třeba si uvědomit, že pohled do hledáčku s brýlemi vás může připravit o část obrazu a tak ve výsledku máte ohromné kusy oblohy tam, kde prostě býti nemá. Potom pozor na kompozici...
A třetím nedostatkem je, že obrázek na displeji fotoaparátu prostě vypadá jinak, než bude vypadat na monitoru. To se negativně podepíše na manuálním nastavení expozice... Záleží na nastavení jasu displeje. Ale dost bylo řečí. Pokračujte dále pro fotky.
V ten den, či noc vzniklo něco přes 150 fotek. Pochlubím se jen těmito, ostatní...
Slavné věže slavného kostela... HDR

Odtud všichni fotí Hradčany, já namířil objektiv dolů k vodě, Tady jsem si hrál z expozicí a nafotil snad 20 fotek. Tahle trochu šla, a to jsem ještě musel řezat...

Zase HDR. Je to foceno velmi zvláštním způsobem. Park byl zamčený a tak jsem dal stativ za plot a s vypětím všech sil ho tak trochu nastavil a fotil. 

Foceno od začátku Nových zámeckých schodů. Na téhle fotce se podepsaly všechny výše uvedené chyby. Takže asi z 6 se povedla jediná. A i té jsem pomáhal v editoru.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Blog je mrtev

 P o několika marných pokusech oživit toto místo, si i Google všiml. že sem skoro nikdo nechodí a že zde není nový obsah. A tak to přiznávám...