neděle 14. února 2016

Čtu jako zblázněný

Ne že by to byla výjimka oproti normálu, ale v poslední době tomu zase přicházím tak nějak na chuť. Za svůj život jsem přečetl stovky knih. Jsem však spíše konzument než labužník. Takže ne všechny si pamatuji a už se mi i stalo, že jsem s odstupem času vzal podruhé do ruky tu samou knihu.V lepším případě si vzpomenu při prvních stránkách, v horším případě si nevzpomenu a knihu čtu s myšlenkou, že něco podobného jsem již četl. A občas si některou knihu přečtu i dvakrát úmyslně...
K počátku letošního roku jsem "přijal" Čtenářskou výzvu serveru Databáze knih. V prvním letošním příspěvku jsem jen vypsal pár knih, dnes o těch dalších napíšu i něco více.
Deset malých černoušků - Výborná detektivka z pera královny žánru - Agathy Christie.
Zajícův rok - Arto Paasilinna je finský spisovatel a autor humorných až absurdních novel a románů. Tohle je třetí kniha, kterou jsem od něho četl a zase jsem se bavil.
Hedvábník - J.K.Rowlingová není jen autorkou Harryho Pottera. Pod pseudonymem Robert Galbraith je její další postavou soukromý detektiv Cormoran Strike. A toto je již druhá kniha napsaná pod tímto pseudonymem. A ač je kniha obsáhlá, příběh má hlavu a patu a přečíst se dá celkem rychle.
Variace na zločin - stará kniha z edice Magnet. Dokonce z roku 1970. Scénárista a režisér Jaroslav Šikl je také autor detektivních a dobrodružných knih. A vcelku povedených. V této knize se ve čtyřech povídkách věnuje vědeckofantastickým námětům na vraždu.
Svatyně - držitel Nobelovy ceny William Faulkner naspal také thriller. Podle jeho vlastních slov potřeboval vydělat peníze. No, na můj vkus ta kniha je až moc složitá a špatně čitelná. Ale zvládl jsem to, a na konci zjistil, že to až tak špatné nebylo. Ale od Faulknera si dám chvíli pokoj
Případ Vincent Franke - tuto knihu jsme četl, jako dílo autora mladšího 30let. Švédský spisovatel
Christoffer Carlsson napsal svěží dílko, ve kterém je v hlavní roli netypický hrdina. Četlo se to jedním dechem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Blog je mrtev

 P o několika marných pokusech oživit toto místo, si i Google všiml. že sem skoro nikdo nechodí a že zde není nový obsah. A tak to přiznávám...