středa 27. června 2018

lebenslangerschicksalsschatz

Na tohle krkolomné slovo mne upozornila jedna cestující. Ač to byla cizinka a vlastně barbarka, tak se stalo něco, co už jsem dlouho nezažil.
Občas narazím v práci na lidi, kteří jsou schopni mi vracet na moje vtipy stejnou mincí a kteří mi nejen zlepší den, ale mne, do určité míry, poznamenají na dlouhou dobu.
Tahle cestující mne nejen pobavila, během těch cca 40 minut, které jsme spolu strávili, ale donutila mne i přemýšlet.
Například o tom slovu, které pochází, stejně jako následující slova, ze seriálu "Jak jsem poznal vaši matku" Je to závěrečná scéna 1.dílu 8.série. Překlad toho slova do češtiny je přibližně "celoživotní osudový poklad"
a teď co o tom říká postava ze seriálu...

Lebenslanger Schicksalsschatz
není něco, co se vyvíjí v průběhu času.
něco, co prostě najednou je...
proudí to vámi jako voda řekou po bouři
najednou vás to naplní i vyprázdní...
cítíte to v celém těle
v rukou
v srdci
v žaludku
pod kůží...

Přemýšlel jsem nad tím. Přemýšlel jsme i nad tím, zda jsem to zažil. A ač se o kousek dále říká, že pokud nad tím musí člověk přemýšlet, tak to nezažil...
Asi je to i o tom, co člověk chce. A celoživotní osudový poklad mám. Jen to, jak jsme se k tomu dostal asi není "podle definice". A myslím si, že ta definice je příliš idealistická a romantická... jak bych to žral před lety...
Možná o tom někdy napíšu více...
Na scénu na podobné téma jsem narazil i v mém oblíbeném seriálu Červený trpaslík- Serie 4.díl 1.

KAMILA: Krytone, věříš na rozvinutou kompatibilitu na základě prvotní identifikace?
KRYTON: Na to, čemu lidé říkají „láska na první pohled“?
KAMILA: Takhle by se to dalo vyjádřit, ano.
KRYTON: Tedy ještě před pár minutami bych řekl, že pravděpodobnost je nula na druhou.
KAMILA: A teď?
KRYTON: Uh - tenhle můstek je dost vratký. Raději se mě pevně chyť.
Pokračují v cestě.
KRYTON: Oh, co je to za parfém? Voní přímo božsky!
Znovu se zastaví.
KAMILA: Supermogul.
KRYTON: Já to věděl! Také ho používám na své krční matky.
KAMILA: Ale tohle by se nemělo stát. Cítíš to taky?
KRYTON: Myslíš faktor kompatibility 93, 72?
KAMILA: Podle mě je o tři setiny vyšší.
KRYTON: Jistě, zapomněl jsem přenést trojku.
KAMILA: Tak to řekni. Chci slyšet ta slova.
KRYTON: Ale z úst androida budou znít směšně.
KAMILA: Použij programovací jazyk.
KRYTON: Dobře. V Z80012, převedeno do basicu v binárním osmibajtovém kódu: Kamilo, myslím, že E5 A9 08 B7 tebe.
KAMILA: Myslíš to doopravdy?
KRYTON: Kamilo, udělal bych pro tebe cokoli. (Hrají romantické housle) Vypočítal bych odmocninu prvočísla o třech milionech číslic, kdyby tě to potěšilo. Vyčíslil bych pí donekonečna, abych vyloudil tvůj úsměv.
KAMILA: (Dojatá) Ach, Krytone. Provádíš ty nejromantičtější výpočty.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Blog je mrtev

 P o několika marných pokusech oživit toto místo, si i Google všiml. že sem skoro nikdo nechodí a že zde není nový obsah. A tak to přiznávám...