úterý 20. března 2018

Březen, měsíc knihy.

Je to skoro rok, co jsem tu dával nějaký výpis z mé četby. Dělal jsem to beztak hlavně pro sebe. Ale za uplynulou dobu jsme přečetl cca 40 knih - dost se tomu divím. Ani sám si některé nepamatuji. Takže tady je seznam těch, které v paměti uvízly, nebo jsem je četl nedávno, nebo jsem si jejich četbu zazanamenal


Pastvina zmizelých V. Erben
Přemýšlel jsem spolu s kriminalistou, který jen nevyslýchal, ale vedl rozhovory s obyvateli chatařské osady, která by mohla být u kterékoliv české řeky... na to, kdo by mohl být vrah jsem přišel skoro ve stejný okamžik. Moc příjemné čtení

Vražda pro zlatého muže V. Erben
Další Michal Exner. Tentokrát znovu případ s archeology. Místy až tragikomický příběh. Lehká detektivka, které ač vznikla v době minulé, tím prakticky není poznamenána.

Na dosah ruky V. Erben
Mám rád kapitána Exnera, je to takový český Maigret. Tedy alespoň podle zpusobu řešení případů. Ptá se, povídá si... ale nekouří dýmku a je mladý a hezký, protože kolikrát během řešení případu ...

další uvnitř článku


Efektivně mrtvá žena V. Erben
Netypická detektivka ze zajímavého prostředí. Zase spíše psychologický než akční způsob řešení. Velmi povedené

Bláznova smrt V. Erben
MIchal Exner, zde jako rytíř na bílem koni.... ne to přeháním. Jen na žádost krásné ženy, vyšetřuje zdánlivou nehodu v jednom malém městě. Zase velmi krásně čitelné...

Znamení lyry V. Erben
Kapitán Exner byla pro mne v dětství skoro reálná postava. Stejně jako třeba Maigret. Táta hodně četl detektivky, A mohu říci, že s odstupem generace se i tato kniha čte velmi dobře. Moc se mi líbí, že i přes dobu, ve které vznikla je to hlavně detektivka. A dobrá

Svatební cesta s Dominikou J. Jánoška
Náhodné setkání s touto knihou nebylo vůbec špatné. Pobavila a strávil jsem s ní hezký den na cestách

Groteska K. Vonnegut Jr.
Haj hou... po delší době jsem se vrátil k Vonnegutovi a... nebylo to špatné. Zvláštní pohled na svět a zvláštní způsob psaní. musí na něj být nálada. pozor na miniaturní číňany Haj hou

Podfuk s diamanty P. Mayle
Čtvrtý díl detektivek se Samem Levitem je asi ten nejslabší. Krásné prostředí Francouzského pobřeží Středozemního moře. Statě o jídle jsou, jako obvykle, slintání přinášející.

Podfuk na Korsice P. Mayle
Tyhle knihy se Samem Lewitem se čtou samy a. velmi dobře. Oddychovka na delší cestu vlakem či autobusem, vtipná, napínavá... A nedoporučuji číst nalačno!

První hrob napravo  D. Jones
Nečekaně dobrá kniha. V první chvíli poněkud zmatená, ale pak se to rozjelo. Sympatické a čtivé

Lepší společnost B. Elton
Kniha je vedená, jako humoristická. Osobně bych ji spíše označil jako tragikomické čtení. Navíc je ti určitá hloubka, která nutí k zamyšlení... Její hlavní myšlenky jsou stále aktuální a jedno řešení z knihy by asi opravdu pomohlo. Jenže lidi jsou lidi...

Pastýřská koruna T. Pratchett
Poslední kniha a je to na ní znát. Mám pocit, že vedlejší postavy jsou méně prokreslené a příběhy spíše načaté než řešené. Ale jinak ... dobré oddychové čtení, které se drží laťky Zeměplochy

Kniha hřbitova N. Gaiman
Krásná kniha. Čtivá. Napínavá. Takový Maugli ze hřbitova. Však to autor sám přiznal. Jen škoda, že Nik dospěl...

V šachu  D. Francis
Detektivky Dicka Francise jsou to nejlepší co je ve fondu detektivních knih. A tahle patří k těm lepším. čtivé, osoby prokreslené a prostředí vlaku...

Poslední aristokratkaAristokratka ve varuAristokratka na koni , E. Boček
Od této knihy jsem nic moc nečekal a bylo to docela příjemné překvapení. Lehká oddychovka s místy nebezpečně směšnými místy. Ještě že jsem ji četl na dovolené - i tak jsem občas vypadal před dětmi jako blázen, který se z ničeho nic začíná smát...
Druhý díl bývá horší než první, zde je to naopak. I když hlavně díky tomu, že charaktery byly známé z předchozího dílu. Knihu jsem prochechtal za jediný den.
Třetí díl jsem dočetl setrvačností. Stále zábava, ale už to začínalo trochu vrzat. Naštěstí se objevila tetička Nora. I hlavní hrdinka se trochu vykrystalizovala. Jestli je, či bude, čtvrtý díl v plánu, tak ho asi taky zkusím

Prvok, Šampón, Tečka a Karel P. Hartl
Knihu jsem přečetl za den. Četla se velmi dobře a docela jsem se i bavil.

Dobrý ročník P. Mayle
Napřed jsem viděl film. A kniha je jako obvykle lepší. Ale film přinesl vizuální stránku, která se knihou krásně rozšířila. Krásné čtení, milé, vtipné, lehké... Nejlépe čist se sklenkou vína, camembertem a bagetou

Nejkrásnější dívka ve střední Evropě M. Švandrlík
Švandrlíkovy novely bývají zárukou jednoduchého a fungujícího humoru, který vychází hlavně ze situací, které přináší sám život. Oddychovka na půl dne.

Celebrity O. Neff
Tuhle knihu jsem před lety četl. A zapomněl. Když jsem jí četl teď, vzpomínal jsem. A teď si říkám, už abych ji zase zapomněl. Děj je místy překombinovaný. Místy mnoho zbytečný psychologických úvah. Hlavní dvě postavy jsou však uvěřitelné a ani jednu jsem neměl rád... Celkový průměr.

Prosba o milost J. Grippando
Tahle kniha čekala na své přečtení velmi dlouho. Vůbec to nebylo špatné a rád si přečtu další díla tohoto spisovatele. Napínavé, čtivé, bavící

Kruh D. Eggers
Neskutečná kniha, která ve mne vyvolala mnoho emocí, skoro až strach. Všemocné sociální sítě jsou pro mne skoro noční můrou. A představa, že někdo, dobrovolně, bude dělat to co je v této knize popsané... při četbě jsem si vzpomněl na 1984 od Orwella. Z této knihy by měl radost...

Lovci monster s.r.o. L. Correia
K téhle serii jsem se dostal úplně náhodou. Kniha čtivá od samého začátku, hodně akce, monster, vnitřností...

Vendeta L. Correia
Dost často se stává, že je druhý díl horší jak první, zde se to naštěstí nestalo. Stále se to pěkně čte a akce letí stejně jako monstra a vnitřnosti a kulky ze zbraní... Jen jedno podotnkutí - je třeba vypnout mozek a číst jak děj přichází a odchází

Alfa L. Correia
Třetí kniha v pořadí, poněkud jiná. Celá je věnovaná Earlu Habingerovi. Trochu více se dozvíme o tom, jak se stal, tím čím je. Z počátku se mi četla poněkud hůře, ale pak ... znovu humor, krev, zbraně a obzvlášť scéna se sněžnou frézou...

Legie L. Correia
Po odbočce ve třetí knize, se vše vrací k původním hrdinům. Jen tenhle díl je jaksi více předvídatelný - dojde na věci, o kterých si myslíte, že na ně dojde, jen možná z jiných důvodů. Asi jsme ty knihy neměl číst všechny hned po sobě

Nemesis L. Correia
Tentokrát je hlavním hrdinou agent Franks. Dozvíme se, co je vlastně zač... a něco o jeho Nemesis... Zase velmi čtivé a znovu je tu všude hromada zbraní...

Muž na dně I. Procházková
Ke knize jsem se dostal díky seriálu, kde majora Holinu hrál Ivan Trojan. Tato kniha předchází seriálovému příběhu. Díky tomu se seznámíme blíže s hrdiny a s příběhy, které jsou v seriálu jen naznačené. Je to napsané celkem čtivě a promyšleně. Postavy jsou vykreslené Do poslední chvíle jsme nevěděl kdo je vrah. A komentovat tu astrologii?

Pozdvižení v klášteře D. E. Westlake
Příběhy věčného smolaře Dortmundera mám velmi rád. A tento patří k těm lepším. A jak už to bývá zprvu jednoduchý plán se zkomplikuje až neuvěřitelně. Vtipné až absurdní případ o tom jak jednoduché vysvobození jeptišky není až tak jednoduché.

Veterinářem v ZOO D. Taylor
Příběhy veterinářů mám rád od doby, kdy jsem četl Herriota. A David Taylor je další anglický veterinář, který má psaní v krvi. V knize najdeme několik příběhů z několika destinací. Dozvíme se, jak je těžké léčit Pandu, jak plave delfín bez jedné ploutve a mnoho dalšího zajímavého ze života veterináře exotických zvířat. Psáno velmi čtivě a už se těším na další knihy.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Blog je mrtev

 P o několika marných pokusech oživit toto místo, si i Google všiml. že sem skoro nikdo nechodí a že zde není nový obsah. A tak to přiznávám...