úterý 15. března 2011

Miluji vaření

Sobotu jsem strávil s rýmičkou v postýlce. A ač mi v neděli nebylo o moc lépe, musel jsem povstat :-( A co hůře musel jsem vařit. Naštěstí rýma nezatemnila úplně moje čichové a chuťové buňky. Vařil jsem vepřový guláš s kynutými knedli. Nakonec to bylo celkem k jídlu, protože si přidala i jedna z dcer.
Ani nevím, jak jsem se naučil vařit. Mám pocit, že první jídlo které jsem kdy uvařil, byla bramboračka, kterou jsem asi vařil s maminkou - už se nepamatuji. A ani si nepamatuji, kdy naposledy jsem bramboračku vařil...
Další jídlo na repertoáru byl buřtguláš. Také peču - první co jsem kdy pekl, byla vídeňská bábovka podle receptu z mezinárodní kuchařky... Od té doby jsem svůj repertoár rozšířil. Podle mých dětí umím báječné palačinky a krupicovou kaši, i když na tu to mého tatínka nemá :-). Dokonce si i děti přejí k narozeninám mé dorty... jediný problém je, že je neumím zdobit...
Nejsložitější jídlo, které jsem kdy vařil byla asi svíčková. Nebojím se ani kachny či husy s knedlíky a zelím.
Jejda já se chvástám :-) Jediným problémem mého vaření je fakt, že nejsem schopen jedno jídlo udělat dvakrát tak, aby chutnalo stejně. Recept totiž beru jen jako orientační ukazatel poměru různých ingrediencí...
Na vaření mne baví, že je to práce, u které je vidět výsledek a i hodnocení přichází samo. Při vaření si, kupodivu, dokážu odpočinout a odreagovat se... A navíc rád jím

Žádné komentáře:

Okomentovat

Blog je mrtev

 P o několika marných pokusech oživit toto místo, si i Google všiml. že sem skoro nikdo nechodí a že zde není nový obsah. A tak to přiznávám...