sobota 17. ledna 2015

Pár filmů, co jsem v poslední době viděl

A které mi stálo za to komentovat...

Díra u Hanušovic
Pokud měl film vykreslit nudu na vesnici, kde chcípl pes, tak se mu to povedlo. Pokud měl film vykreslit jednoduchý a i občas svízelný život několika vesnických figurek, tak se mu to povedlo.
Film jsem dokoukal až napotřetí. Bylo to nuda a jediné co mne u filmu drželo bylo obsazení.
Nejzajímavější postavu má asi Vilhelmová. Ta jediná je vykreslená detailněji a má i trochu více charakteru, oproti ostatním.

Zakázané uvolnění
České filmy většinou preferuji, Jana Hřebejka, jako tvůrce mám docela rád. Tady to však skřípe. Scénáře Petra Kolečka prostě buď máte rádi, nebo ne, a tenhle patří do té druhé kategorie. Aspoň u mne. Je tam pár světlých okamžiků - třeba způsob, jak svědkyně přesvědčuje nevěstu, že jí nemůže zahýbat s ženichem. Ale jinak mi to přijde celkově takové moc našponované až za hranu únosnosti.

Hrátky s čertem
Na téhle pohádce mi vždy vadila výprava a kostýmy. Namalované knoflíky byly prostě moc... Ale co se týká otce Scholastika, Loupežníka Sarky Farky, Martina Kabáta I ostatních, jsem unešen. Pohádka zaslouženě patří do toho nejlepšího, co kdy bylo u nás natočeno

Láska na vlásku
Z téhle pohádky jsem tak nějak v rozpacích. Princ vypadal spíše jako vagabund a jeho dvojrole nebyla moc uvěřitelná - rozdíly spíše ve vyjadřování. Kde byl rozdíl i v řeči těla jako u Romana Skamene, který hrál tuto dvojroli v roce 1971? Totéž princezna sice hezká, ale třeba její smutek jsem jí vůbec nevěřil. Král Hanák snad škoda slov. Příběh inspirovaný Markem Twainem byl tedy vzatý hodně z rychlíku. Myslím, že tohle téma by si zasloužilo více místa než ostatní děj. Jinak hudba skvělá, kostýmy dobré, lokace perfektní. A tak i přes výše uvedené dávám 50%+

Kdyby byly ryby
Prvních pár minut a úvodní věštba naznačovaly, že to bude blbost. A když se děj začal rozehrávat a ukázalo se, že to ani děti nebaví... Ta hvězda je za obsazení a některé hlášky, které hraničí s politickou satirou. Děti však opravdu nepochopí, proč poprava byla odložena na večer, kvůli demonstraci a ani pouhé administrativní provedení...

Něžné vlny
Lehká a oddychová komedie, která rozhodně neurazí. Za Lucii Šeflovou by si film zasloužil o hvězdu víc. Stejně tak Hynek Čermák je tu v pro něj netypické roli - a s vlasy! Jen ten konec...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Blog je mrtev

 P o několika marných pokusech oživit toto místo, si i Google všiml. že sem skoro nikdo nechodí a že zde není nový obsah. A tak to přiznávám...