sobota 9. dubna 2011

Globalizace

Tento článeček jsem napsal v roce 2000. To o čem je se však dá použít i dnes. Globálních protestů proti globalizaci je čím dál více…
Když jsem sledoval nedávno minulé protiglobalizační protesty, vzpomněl jsem si na jednu záležitost z května tohoto roku. Tenkrát jsme jeli s kamarádkou H. K. z koncertu Lucie. V metru proti nám seděly čtyři holky z cca deváté třídy. Taky jely z Lucie. Jedna z nich mněla hrozný problém. Doma neřekla, že jde na koncert a dohadovala se s kamarádkou, že přespí u ní. Tak nějak jsme se s nimi začali bavit, jak se jim koncert líbil. Řekly, že moc ne, že se Lucie stává moc komerční. A to proto, že hráli v Americe. Prý nemají Ameriku rády, protože… Pak najednou padla otázka, jestli chodíme k Mc'Donaldovi (dále jen McD).
A pak to začalo. Kvůli McD umírají zbytečně zvířata, a že kvůli jídlu vůbec umírá moc zvířat. Obzvlášť v Americe, kde prý ty jejich steaky a berbecue dělají jenom proto, aby se vytáhli před sousedy. A že ani ony moc nemají rády maso.
Zeptal jsem se, co teda jedí. Odpověď byla, že brokolici. A vše pokračovalo. Prý že u McD udělají hamburger, a pokud si ho nikdo do 15 minut neobjedná, tak ho ještě čerstvý vyhodí.
Koukal jsem na ně a stěží jsem udržel smích. Pak jsem se podíval, co má za boty. Měla takové ty barevné vysoké kožené boty, co se dělají ze zvířecí kůže.
Zeptal jsem se ji tedy, z čeho má boty. Ona že z kůže. A já na ni: To znamená, že kvůli tvejm botám taky muselo umřít zvíře… A chvíli bylo ticho. Pak rozhořčeně pravila, že se jí ty boty líbí a že stejně to zvíře zabil McD. A že nemá ráda, když umírají zvířata… Tak jsem kapituloval. Měl jsem sto chutí se jich zeptat ještě na pár dalších věci, které měly na sobě, ale bylo by to házení hrachu na zeď.
Co z těhle holek vyroste, pokud zůstanou u svých názorů? A kde je vůbec berou?
Nevím. Ale mám z toho strach.

1 komentář:

  1. Neměj z toho strach. To jsou princezny, které mají rády luxusní kožené věci a zároveň nerady vidí zabíjení zvířat. Stejně se chtěly jen udělat zajímavými, že nejedí maso, ale to teď už není žádné terno. Chtějí být IN.

    OdpovědětVymazat

Blog je mrtev

 P o několika marných pokusech oživit toto místo, si i Google všiml. že sem skoro nikdo nechodí a že zde není nový obsah. A tak to přiznávám...