čtvrtek 7. dubna 2011

Kávu nebo Čaj?

Na toto téma je diskuze věčná. Sám jsem prošel vývojem vlastního názoru v této otázce. Od malička snídám čaj a v raném mládí jsem si říkal, kafe fuj, to pít nebudu... A nakonec byla doba kdy jsem vypil i 6 až 8 kafí denně...
Čaj piji od malička. Snad žádná snídaně se bez něj neobešla.
Kávu jsem začal pít jako dospělý. Byla náhradou za čaj. Ale na jeho místo nenastoupila.
Čajem, kvalitním anglickým černým čajem, pro mne začíná den dodnes. Piji jej jen s citronem a nedám na něj dopustit...
Káva je nápoj prostředku dne. Nebo nápojem k práci – příprava rozpustné kávy trvá krátce a můžete si ji tak připravit rovnou k pití.
Čaj a jeho příprava je pro mne rituálem. Přípravu čaje nelze ošidit. Na přípravu čaje je třeba mít čas. Kvalitní čaj si umím snadno připravit i sám doma. Jen je třeba mít čas, jehož mám poslední dobou pomálu, proto po jistou dobu ustoupil čaj do pozadí…
Dobrá a kvalitní káva připravená jako espreso je nápojem, který vyžaduje také čas. A hlavně speciální přístroj, který stojí nemalé peníze. Na kávu, dobrou kávu tedy chodím do kavárny. To co piji přes den, je vlastně jen kávový nápoj…
Velmi kvalitní čaj piji v čajovnách. Není v mých silách připravovati si čaj denně a tak na tu nejlepší sortu chodím právě do čajoven. Tam je možné píti čaje, jež minulý týden vyexpedovali z Indie, Cejlonu či Číny.
Piji to, na co mám chuť, na co mám čas. Piji sám, nebo s přáteli. Káva či čaj, vypitá s přáteli, je nejlepší, i když je to jen cosi z automatu.
Tak a teď nevím, zda jsem vlastně rozhodl...

2 komentáře:

  1. Rozhodnu za tebe :D Ačkoli je káva skvělým nápojem, mým světem a jistě i světem spousty jiných hýbe čaj. Jeho kouzelná síla se nedá ničím nahradit. Tak dobře tě zahřát nedokáže kolikrát ani chlap(v tvém případě žena). Takže je rozhodnuto...čaj jednoznačně vítězí...

    OdpovědětVymazat

Blog je mrtev

 P o několika marných pokusech oživit toto místo, si i Google všiml. že sem skoro nikdo nechodí a že zde není nový obsah. A tak to přiznávám...